Στο πλαίσιο του έργου YES WE CAN – Youth in Entrepreneurship: Socially We Change through Abundant Notions συγκεντρώθηκαν νέοι από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες στο Poronin της Πολωνίας. Στόχος της εκπαιδευτικής δραστηριότητας ήταν η παροχή πρακτικών εργαλείων και γνώσεων που απαιτούνται για να μετατρέψουν τις ιδέες τους για κοινωνικές επιχειρήσεις σε βιώσιμες, έτοιμες για την αγορά επιχειρήσεις. Η δραστηριότητα έδωσε έμφαση σε βασικές επιχειρηματικές δεξιότητες όπως η χαρτογράφηση των κοινοτικών περιουσιακών στοιχείων, η ανάπτυξη μιας πρότασης κοινωνικής αξίας, η δημιουργία επιχειρηματικών σχεδίων και η αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων, υπογραμμίζοντας τη σημασία της βιωσιμότητας και του κοινωνικού αντίκτυπου στην επιχειρηματικότητα.

Ένα από τα πολυτιμότερα μαθήματα της εκπαιδευτικής δραστηριότητας ήταν η δημιουργία και η δοκιμή επιχειρηματικών σχεδίων χρησιμοποιώντας τον Καμβά Επιχειρηματικού Μοντέλου, ένα ευρέως αναγνωρισμένο πλαίσιο που βοηθά τους επιχειρηματίες να οπτικοποιήσουν και να αναπτύξουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα. Οι συμμετέχοντες καθοδηγήθηκαν στη διαδικασία δημιουργίας ενός επιχειρηματικού σχεδίου, εστιάζοντας σε βασικά στοιχεία όπως τμήματα πελατών, ροές εσόδων και δομές κόστους. Η μέθοδος αυτή απλοποίησε το πολύπλοκο έργο του επιχειρηματικού σχεδιασμού, επιτρέποντας στους συμμετέχοντες να δουν πώς τα διάφορα στοιχεία των επιχειρήσεών τους θα συνεργάζονταν για να δημιουργήσουν αξία.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της εκπαίδευσης, οι συμμετέχοντες δοκίμασαν τα επιχειρηματικά τους σχέδια, εντοπίζοντας τις αδυναμίες και κάνοντας προσαρμογές για τη βελτίωση της σκοπιμότητας και της επεκτασιμότητας. Αυτή η διαδικασία δοκιμής και βελτίωσης τους επέτρεψε να κατανοήσουν καλύτερα τις προκλήσεις μιας κοινωνικής επιχείρησης και τη σημασία της ευελιξίας και της προσαρμογής στον επιχειρηματικό σχεδιασμό. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην επικοινωνία και την παρουσίαση επιχειρηματικών ιδεών σε επενδυτές, με τους συμμετέχοντες να λαμβάνουν πολύτιμη ανατροφοδότηση από έμπειρους επιχειρηματίες από την Πολωνία και την Πορτογαλία. 

Οι συμμετέχοντες έμαθαν, επίσης, για διάφορες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO) και εργαλείων όπως το Google AdSense για την προώθηση των επιχειρήσεών τους. Η εκπαίδευση διερεύνησε επίσης πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα ψηφιακά εργαλεία για τον εξορθολογισμό των επιχειρηματικών λειτουργιών, από τη λογιστική και τη διαχείριση των ανθρώπινων πόρων έως την πρόβλεψη της αγοράς και την ανάλυση τάσεων.

Τέλος, η εκπαιδευτική δραστηριότητα ενίσχυσε τη σημασία της ισορροπίας μεταξύ κερδοφορίας και κοινωνικού αντίκτυπου, εξοπλίζοντας τους συμμετέχοντες με γνώσεις και δεξιότητες για να δημιουργήσουν βιώσιμες κοινωνικές επιχειρήσεις με θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία.

Μείνετε συντονισμένοι για τις επόμενες δράσεις του ευρωπαϊκού έργου YES WE CAN και δείτε περισσότερα στην ιστοσελίδα μας!