Skip links

Ολοκλήρωση των Βιωματικών Εργαστήριων του Κε.Δι.Βι.Μ 2 ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ στην Κατασκήνωση στην Πόλη-Καλοκαίρι 2018

Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης (Κε.Δι.Βι.Μ. 2) ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ με μεγάλη επιτυχία για πρώτη χρονιά στα πλαίσια του προγράμματος “Κατασκήνωση στην πόλη – Καλοκαίρι 2018” του Δήμου Λαρισαίων, ολοκλήρωσε την υλοποίηση των τεσσάρων (4) βιωματικών εργαστήριων σε παιδιά ηλικίας από 6 έως 12 χρονών.

Αναλυτικά, οι θεματικές ενότητες που αναλυθήκανε στα τέσσερα (4) βιωματικά εργαστήρια:

1ο Βιωματικό Εργαστήρι

 Τετάρτη 11 Ιουλίου 2018

Συμμετοχή είκοσι επτά(27)παιδιών, ηλικίας από 6 έως 12 χρονών αναλύοντας τα ανθρώπινα δικαιώματα και ειδικά τα δικαιώματα του παιδιού. Το Βιωματικό Εργαστήρι ήτανε βασισμένο στο Εγχειρίδιο Εκπαίδευσης  με τίτλο ΄΄Μικρή Πυξίδα΄΄ στα Ανθρώπινα Δικαιώματα για Παιδιά, του Συμβουλίου της Ευρώπης .

 2ο Βιωματικό Εργαστήρι

 Παρασκευή 13 Ιουλίου 2018

 Το 2ο βιωματικό εργαστήρι είχε θέμα «Τα δικαιώματα του Κουνελιού».

Το εργαστήρι ξεκίνησε με τα παιδιά να ζωγραφίζουνε το αγαπημένο τους κατοικίδιο και να σκέφτονται ποιες είναι οι ανάγκες του, για να επιβιώσει και να μεγαλώσει σωστά.

Έπειτα αντιστρέψανε τον ρόλο και σκεφτήκανε τι χρειάζονται τα παιδιά για να επιβιώσουν, μεγαλώσουν, αναπτυχθούν σωστά και να συμμετέχουν στην κοινωνία.

Στη συνέχεια, αναλύθηκε η έννοια των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και έγινε ανάγνωση της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, τον ρόλο του ΟΗΕ και τις υποχρεώσεις των χωρών στην προστασία αυτών των δικαιωμάτων.

Οι μικροί κατασκηνωτές έπειτα τελειοποίησαν τις ζωγραφιές τους με τα αγαπημένα τους ζωάκια και τα δικαιώματα τους και δημιούργησαν μια όμορφη gallery!

3ο και 4ο  Βιωματικό Εργαστήρι

Τετάρτη 18  Ιουλίου 2018 και Παρασκευή 20 Ιουλίου 2018

Το 3ο και το 4ο εργαστήρι Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων υλοποιηθήκανε στο 11ο Δημοτικό Νέας Σμύρνης  και στο 33ο Δημοτικό Νέας Σμύρνης, αντίστοιχα. Τα δύο(2)εργαστήρια είχανε κοινό θέμα την ευαισθητοποίηση των μικρών κατασκηνωτών ως προς τα άτομα με αναπηρία. Οι μικροί κατασκηνωτές συμμετείχανε στη δραστηριότητα «Με δεμένα μάτια» που σκοπό είχε:

-Να κατανοήσουν τα δικαιώματα και τις ανάγκες των παιδιών με αναπηρίες
-Να αναπτύξουν τη συνεργασία και τις διαφορετικές μορφές επικοινωνίας εντός της ομάδας
-Να ξεχωρίσουν τα στερεότυπα που βασίζονται στην αναπηρία

Τα παιδιά χωριστήκανε σε ζευγάρια και το ένα παιδί έδεσε τα μάτια του ώστε να μη βλέπει. Έπειτα ζητήθηκε στα παιδιά που έβλεπαν να βοηθήσουν το φίλο τους/φίλη τους να αντιγράψει μια εικόνα που είχε ζωγραφιστεί στον πίνακα. Ο κανόνας ήταν ένας μπορούσαν μόνο λεκτικά να τους βοηθήσουν χωρίς να κατευθύνουν οι ίδιοι τον μαρκαδόρο. Στη συνέχεια αντιστράφηκαν οι ρόλοι για να βιώσουν την εμπειρία και τα υπόλοιπα παιδιά.  Έπειτα ακολούθησε συζήτηση με ερωτήσεις σχετικά με τη δραστηριότητα που σκόπο είχαν να βοηθήσουν τα παιδιά να καταλάβουν το σκοπό της δραστηριότητας καθώς και να αναπτύξουν ενσυναίσθηση ως προς τα άτομα με αναπηρία και να καταρρίψουμε στερεότυπα σχετικά με την αναπηρία.

Τα τέσσερα(4) παραπάνω βιωματικά εργαστήρια, διενεργήθηκαν με επιτυχία διότι επιτευχθήκανε  οι παρακάτω στόχοι. Οι μικροί συμμετέχοντες κατασκηνωτές είναι σε θέση:

  • Να αναγνωρίζουνε την έννοια των ανθρωπίνων δικαιωμάτων – εξοικείωση τους με δημοκρατικές διαδικασίες
  • Να αναγνωρίζουνε τις αρχές της πολυπολιτισμικής συμβίωσης μέσω της ευαισθητοποίησης των παιδιών σε θέματα σεβασμού και αναγνώριση της διαφορετικότητας
  • Να κατανοούν τα δικαιώματα και τις ανάγκες των παιδιών με αναπηρίες
  • Να συνεργάζονται με γνώμονα το σεβασμό προς τα δικαιώματα και τα συναισθήματα των άλλων

 

IMG-e2efcd0f99ebd916a9b67f169f2942f4-V IMG-f0f8f30b3d609e19aa5c1fe54be3e12d-V IMG-f242c664ad427e2665746a89c1a2cba0-V 4 3

X