Skip links

ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ; Ruble, Stout & Καινοτομία

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποιά είναι η πραγματική έννοια της κατάρτισης;Ποιός είναι ο πραγματικός σκοπός της και τι στόχους εξυπηρετεί;

Κατά τους Ruble και Stout η διάγνωση των αναγκών κατάρτισης μπορεί να αποκαλύψει την ύπαρξη κενού γνώσης, κενού δεξιοτήτων, προβληματικής συμπεριφοράς, σημεία αποτυχίας προηγουμένων προγραμμάτων κατάρτισης, ελλείψεων και κενών στην εκπαιδευτική πολιτική, προαγωγής εργαζομένων.

Αντιλαμβανόμενοι την αξία των παραπάνω σημείων, κατανοούμε την σημασία της διαδικασίας διάγνωσης και τα οφέλη από τον σωστό σχεδιασμό ενδοεπιχειρησιακών εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Έτσι θεωρώντας την εκπαίδευση των εργαζομένων σημαντική επένδυση και όχι κόστος που μπορούμε να αποφύγουμε, μπορούμε να βελτιώσουμε πια την διαδικασία διάγνωσης εισάγοντας ερωτήματα που έχουν να κάνουν τόσο με την τεχνοκρατική πλευρά της επιχείρησης όσο και με την πλευρά του ανθρώπινου δυναμικού της. Οι στόχοι της επιχείρησης, πως αυτοί θα επιτευχθούν, η συμπεριφορά απέναντι σε κάθε εργαζόμενο και η κάλυψη αδυναμιών και ελλείψεων γνώσεων και συμπεριφοράς είναι ερωτήματα που τίθενται βελτιώνοντας την διαδικασία διάγνωσης.

Χωρίς καμία αμφιβολία θα πρέπει και oφείλουμε να χρησιμοποιούμε δείκτες  για την διάγνωση των αναγκών κατάρτισης. Ακολουθώντας παρόμοια λογική οι δείκτες αφορούν τόσο την οργάνωση και την στρατηγική της επιχείρησης, την δομή της, την νέα τεχνολογία, την παραγωγικότητα, την εργασιακή νομοθεσία, την συμπεριφορά των εργαζομένων, τις αποχωρήσεις και τις απουσίες, τα παράπονα πελατών, τα αιτήματα για εκπαίδευση κ.α.

H σωστή διάγνωση των εκπαιδευτικών αναγκών, η οριοθέτηση των στόχων που προκύπτουν είναι η απαρχή ενός επιτυχημένου προγράμματος εκπαίδευσης και κατάρτισης που μόνο οφέλη έχει για τον εργαζόμενο και κατά επέκταση και την επιχείρηση.

Συμπερασματικά, η κατάρτιση πρέπει να γεφυρώνει την ανάγκη με την προσφορά. 

 

Πηγή: Κέντρο Διά Βίου Μάθησης Καινοτομία

X